Systém kvality


Systém kvality

Kvalita=spokojnosť zákazníka. Túto rovnicu by mal mať pred očami každý, kto poskytuje akékoľvek služby pokiaľ chce, aby jeho služba bola aj naďalej žiadaná. Kvalita sa v medicíne dá ťažko zadefinovať. Iný pohľad môže mať na kritéria kvality štát, resp. poisťovne, iný pohľad môžu mať konzumenti zdravotnej starostlivosti. Dalo by sa očakávať, že každý všeobecný lekár poskytuje svoje služby rovnako kvalitne, hoci môžu byť určité kozmetické rozdiely medzi tým ktorým poskytovateľom. Na druhej strane sú očakávania a predstavy konzumentov zdravotnej starostlivosti dosť rozdielne. Preto by si konzumenti=poistenci, mali zadefinovať, čo od lekára prvého kontaktu očakávajú, aké majú nároky na kvalitu poskytovanej zdravotnej starostlivosti a mali by to porovnať s tým, čo im ponúka poskytovateľ. A podľa zhody medzi požiadavkami na kvalitu a ponukou kvality by sa mali rozhodnúť komu zveria svoje zdravotné problémy. Možno trochu dlhý úvod, možno dosť filozofický, mojím cieľom je poskytovať zdravotnú starostlivosť, čo najkvalitnejšie. Ako to chcem zabezpečiť?
Tak v prvom rade poctivou prevenciou. Každý občan má nárok na preventívnu prehliadku raz za dva roky, a hoci zatiaľ treba ľudí k tomu vyzývať a pripomínať im to, verím, že sa to postupne zmení a poistenci budú v tejto veci aktívnejší.
Ďaľší pilier kvality je poskytnúť maximum, čo sa v rámci súčasných možností dá. Až 80% vašich zdravotných problémov môže vyriešiť praktický lekár. Tak by to malo vyzerať. Veľmi si cením čas a nerád čakám, pokiaľ nemusím, preto tomu nechcem zbytočne vystavovať ani mojich pacientov. Ak niekoho pošlem na odborné vyšetrenie, tak preto, lebo nemám kvôli preskribčným obmedzeniam alebo diagnostickým možnostiam možnosť mu pomôcť alebo si neviem s jeho problémom rady alebo kvôli narušeniu terapeutického vzťahu.
Tretí pilier kvality je rýchla diferenciálna diagnostika. Okrem vlastných vedomostí a skúseností mám priamo dostupné vyšetrovacie zložky ako Rtg a biochemické laboratórium. Na ambulancii robíme ekg a spirometrické vyšetrenie , skríningovú audiometriu. Diagnostiku problémov viem urýchliť aj CRP príp USG vyšetrením, na ktoré sa čaká bežne aj 3-4 týždne. Čas x neistota = priestor k vzniku rôznych psychosomatických problémov, ktorým sa snažím vyhnúť.
Vlastním certifikát I.stupňa z manuálnej medicíny vydaný IPVZ Praha. K nadštandardným službám, ktoré poskytujeme, patrí aj liečba terapeutickým laserom a Dens diagnostika.